Autoforum.cz
Němci si pohráli se smečkou dvanáctiválcových SUV Ferrari, vedle jejich zvuku blednou i současné Formule 1
27. 3. 2025, 15:00 | Hodnocení:
O tomto autě si můžete myslet cokoli, už jeho dvanáctiválcový motor bez turba z něj ale dělá klenot svého druhu. A co když mu přidáte rozšířený bodykit, jiný podvozek a především výfuk, který vytlouká tabulky oken sousedova domu? (Petr Prokopec)
Vládní průzkum v Nizozemsku potvrdil, že většina majitelů elektromobilů bude chtít zpět svá spalovací auta
27. 3. 2025, 13:30 | Hodnocení:
Je čas sbalit si kablík a vyrazit za trochu jinými dobrodružstvími s trochu jinými auty. To vzkazují nizozemští řidiči tamní vládě v jí samotnou iniciovaném průzkumu. Samo o sobě to pochopitelně neznamená, že se něco takového stane, hodně to ale říká o vztahu obyčejných lidí k elektrickým autům. (Petr Miler)
Nový šéf Nissanu ohlásil uprostřed krize obří modelovou ofenzívu, Japonci nabídnou dokonce i vlastní klon Dacie Duster
27. 3. 2025, 12:00 | Hodnocení:
S Nissanem to jde od pěti k nule a jednoduše musí udělat něco velkého, aby se aspoň seriózně pokusil odvrátit vlastní úpadek. Ivan Espinosa na nic nečeká a ještě před svým formálním jmenováním do čela firmy jedná. (Petr Prokopec)
Audi TT se má vrátit v té nejtrapnější možné podobě, vysnil si ho tak sám od reality odtržený šéf
27. 3. 2025, 10:30 | Hodnocení:
U čtyř kruhů stále nepochopili, co je táhne ke dnu, tak a jsou připraveni dál pracovat na svém sebepoškozování až do hořkého konce. Tedy pokud dříve firmu neopustí Gernot Döllner, který ani teď není připraven sebevražedné strategii jednoznačně zamávat. (Petr Prokopec)
Mazda najednou končí hned se čtyřmi modely, v Česku tvoří skoro pětinu jejích prodejů
27. 3. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Uvážíme-li, kolik modelů dnes Mazda nabízí, je to skutečně razantní krok. Jeden z těchto vozů u nás už skončil a konce dalšího si asi ani nevšimnete, v případě zbylé dvojice ale máte v případě zájmu nejvyšší čas jednat. (Petr Prokopec)
Porsche za cenu Octavie od Xiaomi je z jedné vody načisto nejbezpečnější čínské auto historie, je to další špatná zpráva pro Evropu
27. 3. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Tohle auto musí dělat vrásky na čele konkurentům z celého světa od první chvíle, kdy se ukázalo světu, postupem času ale má tu moc dělat to samé víc a víc. Však kdo by čekal, že firma bez automobilových zkušeností hned vytáhne i tak bezpečný vůz? (Petr Prokopec)
Toyota zastavila stavbu továrny na baterky kvůli nezájmu o elektrická auta, už tak skromné plány znovu snížila
27. 3. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Jestli lze někoho označit za vítěze údajné elektrické revoluce, pak je to Toyota. A to jednoduše proto, že se k ní nepřidala. Výjimečně racionálním přístupem sklízí ovoce a nemá problém dál brzdit i s tím málem, co dělá. (Petr Miler)
Kvůli clům na auta z Číny budeme propouštět a zastavovat výrobu, říká šéf Seatu. I to způsobují nepromyšlené kroky EU
26. 3. 2025, 15:30 | Hodnocení:
Šéf španělské automobilky nenechává na Bruselu nit suchou a připomíná, jaké dopady mají rádoby ochranářská opatření EU na starý kontinent. Loňské rozhodnutí zvýšit cla na auta z Číny mělo evropským automobilkám pomoci, reálně se ale o nic takového nestará. (Petr Prokopec)
Nová verze Audi A5 vás chce připravit o víc peněz, litry v zavazadelníku i iluze o německých prémiových autech
26. 3. 2025, 14:00 | Hodnocení:
Audi se prodejně trápí, pokud ale něco má nakopnout prodeje nového liftbacku a kombíku, který by se správně měl jmenovat A4, rozhodně to není hybridní pohon. Jeho reálný přínos je prakticky nulový, negativ je ale jako máku. (Petr Prokopec)
Někdo nacpal do rodinného VW motor z policejního Passatu. Stvořil skrytou zbraň se stovkou za 4,8 s, teď ji prodává
26. 3. 2025, 12:30 | Hodnocení:
Výkonná auta jsou fajn, ale každodenní ježdění s nimi je obvykle buď otravné nebo s větší rodinou zcela nemožné. Tenhle stroj je jiná. A že při pohledu na něj leda zíváte, je tu jen další plus. (Petr Miler)
Číňané ukázali, s čím skutečně chtějí ovládnout Evropu. Toto jejich nový kombík se spalovacím motorem
26. 3. 2025, 11:00 | Hodnocení:
Elektromobily? S těmi se tu Číňané budou prosazovat obtížně, neboť zájem o ně je obecně omezený, místní automobilky je všem tlačí horem dolem a čínská elektrická auta jsou navíc zatížena cly. To spalovací modely nejsou, místní firmy na ně kašlou a lidé o ně stojí. (Petr Prokopec)
Peugeot si zadělal na propadák. Do nabídky vrátí model GTi, jenže v provedení, o které nikdo nestojí
26. 3. 2025, 9:30 | Hodnocení:
S ostrými auty Francouzi skončili už před čtyřmi roky a dlouho se nezdálo, že by se do stejných vod chtěli vrátit. Nyní to udělat chtějí, ale nejásejte předčasně. Navzdory naprosto jasným signálům z trhu chtějí vsadit na nesmyslné technické řešení. (Petr Prokopec)
Drzí zloději ukradli osm nových sporťáků přímo z továrny, automobilka si toho ani nevšimla
26. 3. 2025, 8:30 | Hodnocení:
Je fascinující, že tato auta nikomu nechyběla. Kdyby firmu na ukradené vozy neupozornila policie po jejich nalezení, možná by si Chevrolet ani nevšiml toho, že se mu v Bowling Green nějaké nové Corvette vůbec ztratily. (Petr Prokopec)
Volný pád Stellantisu pokračuje. Další nepovedený restart slavné značky znamená propad prodejů až o 73 procent
26. 3. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Tušíte, kde se automobilky dočetly, že lidé mají neomezené množství peněz a budou jim ochotně platit víc a víc za míň a míň? My nemáme ponětí. Ale někde to psát museli, protože jinak opravdu nevíme, jak jich mohlo tolik současně dojít k prakticky stejnému závěru. (Petr Miler)
Francouzský rodinný ideál skončil po 4 letech pro nezájem, dnes jako levná ojetina překvapí svou spolehlivostí, hlavně jako diesel
25. 3. 2025, 17:00 | Hodnocení:
Na to, že jde klidně o vůz starý jen 5 let, který uveze až 7 lidí a nenajel víc než 100 tisíc kilometrů, stojí až neuvěřitelně málo. A není to tím, že by nevydržel, SpaceTourer dojel na to, že jde o MPV. (Petr Prokopec)
Mezi 20 aktuálně nejprodávanějšími auty v Evropě nenajdete ani jeden elektromobil. A i pak se dějí věci
25. 3. 2025, 15:30 | Hodnocení:
Z průběžných zpráv, slov z rádií, z novin i z televizí… Nejen Jiřími Macháčkovi se z toho všeho může zdát, že vládu nad automobilovou Evropou přebírají elektrická auta, a přesto současně s tím Tesla padá ke dnu. Relativita je hezká věc, o absolutním stavu ale někdy vytváří velmi zkreslený obraz. (Petr Miler)
Ferrari F44, to bude nové superauto Lewise Hamiltona
25. 3. 2025, 14:00 | Hodnocení:
Už na prvních fotkách, na kterých se nechal zvěčnit po svém příjezdu do Maranella, dal najevo, pro jaké Ferrari jeho srdce bije především. Může překvapit, že zrovna to nikdy nevlastnil, tím spíš ale dává smysl, že si takové chce s pomocí automobilky vyladit k obrazu svému. (Petr Prokopec)
Youtuber zopakoval kontroverzní test Tesly se zdí přemalovanou na pokračující silnici, dosáhl úplně jiných výsledků
25. 3. 2025, 11:00 | Hodnocení:
Teslu původní test Marka Robera, který instaloval na silnici zeď působící jako její pokračování, nestavěl zrovna do dobrého světla, auto jí prostě projelo. Nyní to udělal Kyle Paul, akorát místo na Autopilot ve staré Tesle vsadil na FSD hned ve dvou vozech. A vše je najednou jinak. (Petr Prokopec)
Stellantis už v létě znovu rozjede výrobu obřích motorů V8, na odklon od nich lidé nebyli zvědaví
25. 3. 2025, 9:30 | Hodnocení:
A nejenže se vrátí k tomu, co už dělal, přijdou inovované a dokonce i zcela nové typy jednotek, které svět zatím nepoznal. Po odchodu žáby na prameni zvané Carlos Tavares je zjevně možné úplně všechno. (Petr Prokopec)
Další automobilka nabízí dělníkům až 1,7 milionu Kč za to, aby skončili v práci a šli nadobro domů
25. 3. 2025, 8:30 | Hodnocení:
Je to další ukázka zoufalého stavu automobilového průmyslu, který si ještě nedávno myslel, že miliony lidí pracujících v oboru bez problémů upotřebí. Proto se je zavázal zaměstnávat, nyní se z nastolených dohod musí jednotlivé firmy draze vyplácet. Stellantis není výjimkou. (Petr Miler)
Jízda s vzácným posledním Ferrari s motorem V12 a manuální převodovkou je italská extáze se vším všudy, selhání vozu nevyjímaje
25. 3. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Nenechte se mýlit, tohle není žádný historický stroj, nové Ferrari s dvanáctiválcem a manuálem se vyrábělo ještě v minulé dekádě. Tohle má navíc najeto jen 35 tisíc km, takže by mělo být jako nové, ale není, rozpadá se „pěkně” po italsku. Jízda s ním ale evidentně stojí za to. (Petr Miler)
Designér ikonického McLarenu F1 strhal vzhled moderních aut, jsou prý autentická jako elektrické krby
25. 3. 2025, 4:30 | Hodnocení:
Jeho výjimečný cit pro věc nelze rozporovat, má na svědomí jednu z největších automobilových legend všech dob, která jako by nestárla. Nelíbí se mu mnohé - od vizuální agresivity přes nesmyslnou výšku elektromobilů až po marnost hledání jejich specifického výrazu. (Petr Prokopec)
Jeden z největších držáků mezi moderními auty je jako nový dost drahý, sotva využitá ojetina může být vaše za třetinu
24. 3. 2025, 16:00 | Hodnocení:
Prodává se velmi dobře, což je při jeho ceně od 860 tisíc Kč docela s podivem, neboť jde o sice sympatické, ale jinak relativně skromné auto, které velké rodině rozumně neposlouží. Na ojetý kus stačí zlomek této cifry, přitom ze svých vlastností mnoho ztratit ani nemohl. (Petr Prokopec)
První automobilka, kterou přivedl ke krachu Henrik Fisker, ukázala nový sexy sporťák. Vrací se s ním ke spalovacím motorům
24. 3. 2025, 14:30 | Hodnocení:
Už nenese jeho jméno a ani organizačně s ním nemá nic společného, což je nakonec možná jen dobře. Jako Karma žije dál a plánuje expanzi, kterou sladila se stávajícím vývojem světa aut. (Petr Prokopec)
Jeremy Clarkson se vysmál Tesle kvůli jejím současným problémům. Ještě víc se ale směje těm, kteří její auta kupovali a už nekupují
24. 3. 2025, 13:00 | Hodnocení:
Kdo se směje naposled, ten se směje nejlíp? Tak nějak se tváří Clarkson poté, co Teslu 17 let po slavném soudním sporu mezi ní a Top Gearem dohnaly problémy. Záhy se ale opravuje - největšími „losery” jsou podle něj ti, kteří si auta kupují a pak nekupují, pokaždé ze stejných ideologických důvodů. (Petr Miler)
Němečtí vědci varují vedení země před elektrifikací všeho, přináší i problém, který dosud všichni ignorovali
24. 3. 2025, 11:30 | Hodnocení:
Jako by nestačily všechny dosud známé potíže, existují i ty zatím neprobírané. Němce na jeden z nich upozorňuje skupina univerzitních profesorů, ale nedělejme si naději, že by dotyční něco změnili. (Petr Prokopec)
Přepište dějiny. Nové Alfy Romeo nakonec dostanou i motor V6, třebaže původně měly být do roka jen elektrické
24. 3. 2025, 10:00 | Hodnocení:
Lidé slabší na matematiku mají tendenci říkat, že někdo udělal obrat o víc jak 180 stupňů, aby dali svým slovům důraz. A i když je to racionálně vzato tupé, v kontextu s děním okolo Alfy Romeo jim emocionálně rozumíme - i jindy maximálních 180 stupňů se najednou jeví být nedůrazně málo. (Petr Prokopec)
K mání je zapomenutá francouzská silniční stíhačka v dodnes zánovním stavu, o tomhle jsme snili po pádu komunismu
24. 3. 2025, 8:30 | Hodnocení:
To tenkrát ještě rostly holkám vlasy a 16 ventilů v motoru znamenalo prodejní argument, který bylo dobré uvádět ve zlatém provedení na zádi auta. A vlastně podle něj rovnou pojmenovat celý model. Minimálně pro francouzská auta to byly zlaté časy a Renault 19 16V je pomáhat dotvářet. (Petr Miler)
Po letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24. 3. 2025, 6:00 | Hodnocení:
Může vzhledem k humbuku, který dodnes panuje kolem legendárního brazilského pilota, vůbec existovat něco, co jste v souvislosti s ním nezaznamenali? Možná, tato reklama po uplynulých 34 let unikala pozornosti přinejmenším nejaponského publika. (Petr Miler)
Takhle mrtvého koně Němci sedlají: Ještě loni nic nevyrábějící Číňané letos doma prodají víc aut stejného typu než všichni Němci společně
23. 3. 2025, 15:00 | Hodnocení:
To už snad ani není mrtvý kůň, to je tlející torzo, ze kterého se Němci z nějakého důvodu odmítají sesednout. Přitom jsou tak nekonkurenceschopní, že ještě loni touto dobou nula aut prodávající Xiaomi je letos doma na elektrickém poli zahanbí. A BYD je ještě o krok dál. (Petr Prokopec)
V Americe chtějí legálně za volant aut pustit už 15 let staré řidiče, argumentují zvýšením bezpečnosti
23. 3. 2025, 13:30 | Hodnocení:
Je to téma, které nutně povede k debatám, v nichž mnohdy nebudeme mít lepší argumenty než vlastní přesvědčení o správnosti toho či onoho dané životními zkušenostmi. V USA to ale není zase taková změna, v některých státech můžete řídit auto od 16 let. Kentucky chce 15. (Petr Prokopec)
Fiasko Mercedesu s absurdní hybridizací ostrých modelů dostalo nový rozměr, tisícům aut selhává pohon
23. 3. 2025, 12:00 | Hodnocení:
Němci v rámci vývoje nových pohonů svých aut zapomněli nejen na zákazníka, ale i na jedno staré dobré heslo vývojářů: „Keep it simple.” Tedy na slova velící k zachování konstrukční jednoduchosti, i to se jim teď vrací. (Petr Miler)
Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23. 3. 2025, 10:30 | Hodnocení:
Po obrovském korejském průšvihu jsme si říkali, že Lamborghini nebude dál chtít být vnímáno jako někdo, kdo od Korejců cokoli odkoukává. A je to tak. Sám šéf Lamba se od Ioniqu 5 N a jeho nápadů pro jistotu bez váhání distancoval. (Petr Miler)
Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23. 3. 2025, 9:00 | Hodnocení:
Japonci na něm pracovali dvacet let a zdálo se být schůdnou cestou k podstatně vyšší efektivitě. Nakonec se ale zdá, že s ním automobilka zamířil spíš do slepé uličky, i když teoreticky ji měl provázet spíš na dálnici s neomezenou rychlostí. (Petr Prokopec)
Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23. 3. 2025, 7:30 | Hodnocení:
Je to ta nejprůhlednější ze lží, které se pojí s tímto druhem aut, přesto jí tolik lidí dál považuje za fakt. Poté, co takové prezentování elektromobilů postavili mimo zákon v Austrálii, se tak proti dalšímu šíření tohoto nesmyslu zvedá odpor i ve Velké Británii. (Petr Prokopec)
<< Nejnovější Starší > Nejstarší >>