Autoforum.cz
Nejnovější Renault je ve skutečnosti čínské auto, svůj reálný původ maskuje docela důsledně
1. 7. 2024, 7:30 | Hodnocení:
Renault se tváří, že Číňany považuje za ryzí hrozbu a jako jeden z mála evropských výrobců volá po vysokých clech i celkově nekompromisním zachází. Spolu s kázáním vody ale pije víno, tohle auto ani není pořádně jeho. (Petr Prokopec)
Automobilka musí majiteli elektromobilu zaplatit 475 tisíc Kč za škodu způsobenou vylhaným dojezdem, rozhodl nejvyšší soud
1. 7. 2024, 6:00 | Hodnocení:
Udávané spotřeby aut jakéhokoli typu nikdy nebyly moc reálné. V případě elektromobilů se ale z nich odvozené dojezdy stávají velmi problematickými sliby, které se v případě jejich nenaplnění mohou výrobcům vrátit i s úroky. V tomto případě to tak bylo skoro doslova. (Petr Miler)
Jeden z největších propadáků Mercedesu, kterému nakonec neúspěšně „vnutili” i obří motor, dnes ojetý koupíte za babku
30. 6. 2024, 14:30 | Hodnocení:
Je to pozoruhodný případ vzácného nezdaru třícípé hvězdy, která s tímto autem narážela tím víc, čím víc se snažila uspět. Třída R není populární ani jako ojetina, také proto s cenou startuje už okolo 50 000 Kč, je to ale potenciální kasička na kolech. (Petr Prokopec)
Auta jsou až o polovinu dražší, prodeje padají k nule. Kdysi oblíbená třída malých aut čelí vyhynutí, regulace EU ji zabíjí
30. 6. 2024, 13:00 | Hodnocení:
Vážně má někdo pocit, že malá, lehká a nepříliš výkonná auta jsou tím největším zlem? Pokud ne, tak proč Brusel soustavně dělá tolik pro to, aby vyhynula? (Petr Prokopec)
Nenápadný drtič iluzí majitelů spousty drahých supersportů může být váš jen za 300 tisíc korun
30. 6. 2024, 11:30 | Hodnocení:
Jaký nadšenec by nechtěl auto, které vytře zrak všem okolo, aniž by je napadlo, že se to může stát? Takové vozy existují, ale bývají drahé, tento vás nezruinuje. Tedy aspoň ne při pořízení. (Petr Miler)
Polestar po měsících odkladů zveřejnil své finanční výsledky za loňský rok, teď už je jasné, proč je tak dlouho tajil
30. 6. 2024, 10:00 | Hodnocení:
Dřívější elektrická odnož Volva řízná někdejším šéfdesignérem Škody dlouho viděla sebe sama jako budoucnost automobilového světa, v poslední době ale jen padá ke dnu. A tohle je další rána, prodělat 27 miliard při obratu 55 miliard už je kumšt. (Petr Miler)
Severní Korea představila své nové moderní auto. Říká si Madusan a vypadá jako jedna velká levárna
30. 6. 2024, 8:30 | Hodnocení:
Ptáte se, kde Severokorejci najednou přišli k modernímu autu se vším všudy? To je otázka za milion. Nejpravděpodobnější odpovědí ale je, že jde o cizí auto s jinými logy a vybájenými specifikacemi. (Petr Prokopec)
Manažerka s platem 10 milionů ročně lituje koupě Tesly. Ani ona nemá na to, aby si mohla dovolit auto tak ztrácející na ceně
30. 6. 2024, 7:00 | Hodnocení:
Z tisíce problematických vlastností současných elektrických aut se s většinou z nich jistě jde nějak vypořádat, ani bohatí lidé ale neradi přichází o peníze jen tak. Přesně o to se ale dnešní elektromobily starají v mimořádné míře a někteří to snáší opravdu špatně. (Petr Miler)
Přijde vám nové BMW M5 nesnesitelně těžké či ošklivé? Počkejte, až uslyšíte jeho zvuk
30. 6. 2024, 6:00 | Hodnocení:
Nová M5 je jako dárek, který vám dokola něco dává, akorát ne v pozitivním smyslu slova. Tohle auto dává jednu ránu za druhou, a tak čím víc o něm víte, tím víc bolesti prožíváte - i zvukový projev auta je tak ubohý, že by vás ani nenapadlo, že má pod kapotou motor V8. (Petr Miler)
Syntetická paliva budou moc drahá, nevyplatí se, říkali. ADAC na ně jezdil měsíc a zjistil něco úplně jiného
29. 6. 2024, 15:00 | Hodnocení:
Pokud dojde na debatu o to, zda by náhodou nešla spalovací auta „vyčistit” s pomocí syntetických paliv, obvykle je reakcí jejich odpůrců to, že by stejně byla moc drahá. ADAC od konce května jezdil na HVO 100 a došel k jiným závěrům. (Petr Prokopec)
Další americký stát končí s nařizováním elektromobilů, od začátku nesmyslné plány se hroutí jako domeček z karet
29. 6. 2024, 13:30 | Hodnocení:
Je to další potěšující důkaz toho, že absurdní plány lze nejen zavádět, jde je také rušit. Situace tady navíc došla až tak daleko, že se zrušením nařizování elektrických aut souhlasili i ti, kteří jej teprve před dvěma roky zaváděli. (Petr Prokopec)
Škoda se vrací do Ruska, dokonce takřka oficiálně. Bude ale úspěšná jako dřív?
29. 6. 2024, 12:00 | Hodnocení:
Od letošního léta si Rusové budou moci znovu koupit Škoda Octavia či Kodiaq. Jak je to možné? Stojí za tím přesně ten krok, který k tomu od začátku vedl - montáž aut v Kazachstánu, které má s Ruskem celní unii a pochopitelně jej nesankcionuje. (Petr Prokopec)
Nový Fiat Panda se ukázal ve verzi připomínající originál. Bude to znovu levné, jednoduché, sympatické auto
29. 6. 2024, 9:00 | Hodnocení:
Stačí mu změnit lak, kola a některé projevy jeho technické podstaty a rázem je to lákavé auto vonící po původní Pandě. Přidejte si k tomu nižší cenu a máte před sebou potenciální prodejní superhit. (Petr Prokopec)
Vzácný vrchol německého sportovního luxusu 90. let je k mání v úžasném stavu, vzniklo jen 12 takových aut
29. 6. 2024, 7:30 | Hodnocení:
Je to spojení toho nejlepšího, co byli Němci schopni v té době dát dohromady. Zapojilo se Porsche, zapojil se Mercedes a zapojilo se AMG a výsledkem je úchvatné skloubení luxusu, výkonu a výjimečnosti. (Petr Miler)
Mercedes definitivně otočil, mohutně investuje do spalovacích motorů. „V roce 2027 nebo 2028 by se náš byznys jinak náhle zastavil,” říká šéf
29. 6. 2024, 6:00 | Hodnocení:
Už ani nechceme vzpomínat, kolik nenávisti jsme schytali za naše soustavné pochybnosti o uskutečnitelnosti elektrických plánů Mercedesu. Sám Mercedes nyní došel k přesně stejnému závěru a nezbývá mu, než aby začal křísit pomalu zabitá spalovací auta. (Petr Miler)
Nadšenec za drobné koupil 72 let starý, dodnes nevybalený motor Rolls–Royce. Po vyndání z bedny ho zkusil nahodit
28. 6. 2024, 17:00 | Hodnocení:
Za druhé světové války britská automobilka zásobovala hlavně armádu, a to nejen leteckými motory. Stavěla i jednotky určené pro britskou obdobu Jeepu, některé ale ve své době nepřišly k užitku. Jeden z nich tak byl vybalen až nyní, po dlouhých 72 letech. Pohled na něj stojí za to. (Petr Prokopec)
Ferrari nabízí majitelům hybridů skvělý obchod: Plaťte nám 176 tisíc ročně a po 8 letech nebudete muset platit za novou baterii
28. 6. 2024, 15:30 | Hodnocení:
Tohle je opravdu bizarní novinka. Italové říkají, že tím ochrání zůstatkovou hodnotu svých hybridních sporťáků, což snad může být i pravda, ale za jakou cenu? Majitelé budou muset zaplatit automobilce miliony, aby jim ušetřila sotva tolik, to nedává smysl. (Petr Prokopec)
Je fascinující, kolik ztrátových elektrických projektů může žít z peněz generovaných prodejem spalovacích VW
28. 6. 2024, 12:30 | Hodnocení:
Sám Volkswagen na elektrických autech prodělává, jako skoro každý. Rivian nic jiného nevyrábí, a tak prodělává jako celek. VW dostávají do vysokých zisků jím samotným zatracované spalovací modely, z nichž zjevně zbývá dost i na to, aby zaplácly díry v bárce jménem Rivian. (Petr Miler)
Kanada chce také zavést cla na auta z Číny. I když se do ní dováží z Číny jediné auto, navíc od Tesly
28. 6. 2024, 11:00 | Hodnocení:
Stalo se v posledních letech špatným „mezinárodním zvykem” přidávat se ke kdejakému nesmyslu, se kterým některý ze „západních” států přijde. A tak se i Kanada chce přidat k vysokým clům na elektrická auta z Číny, i když tím zařízne leda Teslu. (Petr Prokopec)
Překopaná legenda Mercedesu od zakladatele AMG se ukázala v akci, zní stejně hrozivě jako vypadá
28. 6. 2024, 10:00 | Hodnocení:
HWA EVO, neboli znovuzrozený Mercedes-Benz 190E EVO II, už jen kvůli zvuku rozhodně stojí za klidně 1 milion Eur, který za něj movití nadšenci platí. Oslnit by ale mohl i svou dynamikou, a to nejen v přímém směru. (Petr Prokopec)
Desetitisíce elektrických sporťáků Audi a Porsche musí do servisů kvůli selhávání brzd. Vážnější problém si jde těžko představit
28. 6. 2024, 9:00 | Hodnocení:
Na autě se může pokazit kdeco, těžko si ale představit nepříjemnější problém, než že vám najednou přestanou fungovat brzdy. Přesně to se může stát e-tronu GT a Taycanu kvůli defektním brzdovým hadicím od Valea, skoro všechna auta tak musí do servisů. (Petr Prokopec)
Rimac vypálil Tesle rybník a o měsíc dřív odhalil kopii její největší letošní novinky. Ale není to jen stejný nesmysl?
28. 6. 2024, 7:30 | Hodnocení:
Chorvaté se v automobilovém světě hlásí o stále větší pozornost, tahle novinka je ale znovu kontroverzní. Nejsme jisti, zda vůbec může fungovat, nejsme si jisti jejím pojetím a nakonec… Není to nakonec jen kopie toho, co chtěla v létě vytáhnout Tesla? (Petr Prokopec)
Řidič ukázal policistovi vztyčený prostředníček, byl zatčen a obviněn. Teď mu stát musí zaplatit přes 4 miliony Kč
28. 6. 2024, 6:00 | Hodnocení:
Celý případ skončil u soudu, který se přiklonil na stranu muže nemístně popotahovaného za své možná nevhodné, ale jistě ne nelegální chování. „Tento incident se v prvé řadě nikdy neměl stát,” říká po verdiktu právní zástupce odškodněného. (Petr Miler)
Nové BMW M5 je tak absurdně těžké, že váží stejně jako obří americký pick–up s okruhovým sporťákem ve vleku
27. 6. 2024, 16:30 | Hodnocení:
Každé nové silniční auto musí být v dnešní době kompromis, tohle je ale kompromis tak příšerný, že si snad ani nedokážeme představit horší. Je to pomalejší, mnohem dražší a přesto dramaticky těžší auto než dřív, nad kterým budu brblat příznivci spalovacích i elektrických vozů. (Petr Prokopec)
Fordem zaříznutý bestseller dnes láká v bazarech i ve své neúspěšné verzi, stojí zlomek původní ceny
27. 6. 2024, 15:00 | Hodnocení:
Býval skvěle prodávaným autem, ale spáchal ten nejhorší hřích, protože… A co tohle auto vlastně komu udělalo? Fordu se jen nehodilo do jeho nesmyslných plánů, a tak Fiestu odpravil. Její okrajová verze Active je dnes v bazarech svérázným lákadlem. (Petr Prokopec)
Sedany se vrátí, říká designový guru GM, ve srovnání s SUV mají nepřekonatelnou výhodu
27. 6. 2024, 13:30 | Hodnocení:
Sedanům a klasickým koncepcím aut vůbec doba nepřeje, prakticky všichni se vším míří směrem k SUV. Podle Mika Simcoeho by ale bylo nemístné sedany odepisovat. Prý se jim nyní věnuje každý, svou provozní efektivitou totiž strčí všechna SUV hluboko do kapsy. (Petr Prokopec)
Nové Bentley Continental je venku. Technickými změnami zákazníkům víc bere než dává
27. 6. 2024, 12:00 | Hodnocení:
Ať už šlo o kupé či kabriolet, britský křižník byl proslulý svou každodenní použitelností i praktičností. První u čtvrté generace zůstalo zachováno, i když nově vyšší výkon až 782 koní nenabídne pořád. Autu se ale kvůli tomu mimo jiné scvrknul zavazadelník. (Petr Prokopec)
Pokus Korejců o dostupný masový elektromobil je sympatický, ale marný. Sami netuší, kdy tato auta reálně zlevní
27. 6. 2024, 10:30 | Hodnocení:
Není tomu tak dlouho, co Škoda prohlašovala, že by Fabia se základní cenou od půl milionu korun byla neprodejná. Nyní tu máme menší a hůře použitelné elektrické Hyundai opentlené ještě tučnější cenovkou. Co z toho asi může vzejít? (Petr Prokopec)
Po „noční můře” prožité s elektromobilem se majitel raději vrátil k 12 let staré spalovací ojetině
27. 6. 2024, 9:00 | Hodnocení:
Je to velmi výmluvný příběh o tom, jak útrpný život s tímto typem aut může být. Elektromobily nejenže se neprodávají samy, protože mají řadu zjevných „papírových” problémů. Ale když už si je někdo koupí, jsou nezřídka tou nejhorší reklamou na sebe samé. (Petr Miler)
Fernando Alonso znamená pro Aston Martin tolik, že jen kvůli němu postavil nový model s V12 a úchvatným manuálem
27. 6. 2024, 7:30 | Hodnocení:
Dvojnásobný mistr světa F1 je papírově zralý na důchod, reálně ale zůstává jedním z nejlepších pilotů v poli. A Aston Martin nechce o něj ani jeho zkušenosti přijít. Vychází mu tedy vstříc i v případě silničních aut, profitovat z toho teď mohou také jiní. (Petr Prokopec)
Sběratel rozjel silniční Formuli 1 Mercedesu na maximum na německé dálnici, z její dynamiky naskočí husí kůže i vám
27. 6. 2024, 6:00 | Hodnocení:
Člověk za volantem je zvyklý jezdit s extrémními stroji extrémními rychlostmi, přesto říká, že se z projevu tohoto auta rozklepal. A věříme tomu, ohromit dokáže i na videu. Na rychlostně neomezené dálnici mu to ostatně jde snad i lépe než na okruhu. (Petr Miler)
Majitelé hybridů dojíždí na životnost akumulátorů. Nové stojí extrémně mnoho, servis si stěžuje, že auta nestíhá opravovat
26. 6. 2024, 17:00 | Hodnocení:
„Máme tu invazi elektromobilů a hybridů Mercedesu, nezvládáme je ani všechny opravovat,” stěžuje si už veřejně jeden specializovaný servis. Zejména u hybridů to překvapí. Malé baterie měly být jejich výhodou, stávají se ale stejnou osinou v zadnici jako u elektrických aut. (Petr Prokopec)
Ošklivý a otylý propadák BMW jménem XM skončí bez nástupce, místo něj se znovu vrátí řada 6
26. 6. 2024, 15:30 | Hodnocení:
„To je krásné auto!” neřekl na adresu XM nikdo nikdy. To ale není ten hlavní problém, jde především o technicky nepřesvědčivé, těžké, drahé, a proto nechtěné SUV, kterého se dnes BMW s obtížemi zbavuje navzdory vysokým slevám. Že nedostane nástupce, tedy nakonec nepřekvapí. (Petr Miler)
Vědci zjistili, že vozy s autopilotem jsou reálně bezpečnější jen při jízdě rovně za perfektních podmínek
26. 6. 2024, 14:00 | Hodnocení:
Je to přesně to, co říkáme roky: Vyšlete je na poloprázdné dálnici ve dne za krásného počasí a fungují. Ale dostaňte je do jakkoli komplikovanějšího prostředí a selžou. Vědci z Floridské univerzity nyní potvrdili přesně to. (Petr Prokopec)
Bugatti chtělo i ve svém nejnovějším modelu použít motor W16, až pak ho přesvědčili, aby šlo do V16
26. 6. 2024, 12:30 | Hodnocení:
Není to až tak dramatický odklon, provedení V16 je ale přece jen tuctovější a pro Bugatti méně typické než dosavadní koncepce W16. Tu chtěl Mate Rimac zachovat, nakonec byl ale přesvědčen, že to není dobrý nápad. (Petr Prokopec)
<< Nejnovější Starší > Nejstarší >>