Autoforum.cz

Ford v Evropě propustí 14 procent všech zaměstnanců, sázka na mrtvého koně se mu vrací i s úroky
21. 11. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
„2 000 zaměstnanců Fordu v Kolíně nad Rýnem slaví návrat legendy,” stojí v popisu hlavní fotky tohoto článku. Tušíme, že pouhé čtyři měsíce po jejím zveřejnění budou z tohoto „návratu legendy” šťastní o dost méně méně, také kvůli němu dostane velká část z nich padáka. (Petr Miler)

Už z továrny drsné BMW M2 dostalo vzhled ministra války. Jenže nepřehání, se 728 koňmi si dá supersporty k svačině
20. 11. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle auto moc krásny nepobralo, strach z něj ale jde a po technické stránce mu není moc co vyčíst. V obou ohledech nyní pod taktovkou Manhartu zašlo ještě dál, vypadá až brutálně a jeho technické parametry nejsou jiné. (Petr Prokopec)

Jaguar nebude roky vyrábět a prodávat nová auta, už teď pro ně ale má nová loga. Kosmetickým produktům by slušela
20. 11. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Při pohledu na některé kroky britské automobilky člověk vážně neví, jestli se smát nebo plakat. Jaguar s dosavadními modely skončil či skončí a s novými před rokem 2026 nepřijde. Přesto se už teď chlubí tím, jaké emblémy je budou zdobit. (Petr Prokopec)

Bugatti se skutečně vrací zpět k honbě za rychlostními rekordy, magických 500 km/h je další hranicí na řadě
20. 11. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Kde jsou ty časy, kdy se nám 300 km/h zdálo jako extrémní rychlost. Meta 400 km/h padla už dávno a pětistovka se zdála být na spadnutí. Dosud se o její pokoření nikdo nepostaral, Bugatti to ale teď má znovu v plánu. (Petr Prokopec)

K mání je prťavá Škoda Citigo s motorem 2,0 TDI a 280 koňmi na všech kolech, překvapivější silniční střelu v prodeji nenajdete
20. 11. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Není to vyloženě sleeper, přesto ani od vizuálně nápadnějšího auta tohoto ražení tolik nikdo soudný nemůže čekat. Zasloužilo by si tedy docela jiné jméno, zachování toho stávajícího je ale nakonec součástí jeho kouzla. (Petr Miler)

Drahé evropské značky pálí v Číně miliardy za reklamy, dealery i kýčovité speciální edice, přesto jejich prodeje padají ke dnu
20. 11. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je otázkou, jestli trend z posledních let dokážou zvrátit, příklad české Škody ale ukazuje, že se to také nemusí podařit. O to víc budou automobilky bolet peníze, které za pokus o zvrat momentálně utrácejí. (Petr Miler)

Nový vrcholný Moskvič se začíná prodávat, unikly první ceny. Výkonné a vybavené auto větší než Škoda Kodiaq je o dost levnější
20. 11. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Na začátek jeho prodejů už se čeká skoro tři čtvrtě roku, nyní ale konečně míří k dealerům. Právě jeden z nich prozradil, kolik bude stát - není to tak málo jako u jeho čínského předobrazu, přesto to není úplně nezajímavá nabídka. (Petr Prokopec)

Daleko nejlevnější Škoda Superb III Combi 2,0 TDI v prodeji nestojí skoro nic, i když je fit, najela ale neuvěřitelné kilometry
19. 11. 2024, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
A to prosím s manuální převodovkou. Skoro se chce říci, že řidič tohoto auta v něm vyseděl důlek, ale proč přehánět - díru v loketní opěrce skutečně vytlačil, stejně jako udělal torzo z „pytlíku” řadičky, kterou řadicí páka skoro umlela k smrti. (Petr Miler)

Hybridní motory v mistrovství světa v rallye po pouhých dvou letech končí, i pro takové využití jsou drahé a neefektivní
19. 11. 2024, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Máte pocit, že hybridní pohony aut jsou dílem evoluce, výsledkem přirozené snahy o nalezení co nejefektivnějšího řešení? Kdepak, i ty jsou úlitbou normám, pouze snesitelnější. A i když jsme nečekali, že by proti elektrifikaci zasáhla zrovna FIA, stalo se, hybridizace WRC byla dál neúnosná (Petr Prokopec)

Unikla fotka na poslední chvíli odpískaného elektrického Jaguaru, firma v něm utopila neskutečných 30 miliard
19. 11. 2024, 12:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Když se na tohle auto podíváme, ani se nedivíme, že Britové i tak vysokou sumu raději odepsali, neboť pokus ho prodávat by pro ně nejspíš znamenal ještě větší minus. Škoda jen, že se z toho firma nepoučila a dál chce rajtovat na mrtvém koni. (Petr Prokopec)

Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19. 11. 2024, 11:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Lásku k autům italské značky chová už několik dekád a zjevně je tak velká, že s auty raději vůbec nebude jezdit, než aby je ničil ježděním po britských silnicích, které se svým stavem někdy nápadně podobají těm českým. (Petr Prokopec)

Data o vývoji prodejů evropských aut v Číně ukazují brutalitu jejich úpadku, hra se dokonale otočila během pouhých čtyř let
19. 11. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je náhoda, že se pozice evropských automobilek za velkou zdí zhroutila v momentě, kdy začaly i zde vykazovat zřetelné známky neschopnosti vnímat trh a vyrábět dál to, co od nich zákazníci očekávají? Možná ano. Ale možná také ne. (Petr Miler)

V autech už 6 let povinný systém volání o pomoc odhaluje svou slabinu, majitelům odchází baterky za tisíce korun
19. 11. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jako by nestačilo, že kontroverzní, obvykle evropská nařízení mají své bezprostřední nevýhody, existují i ty dlouhodobé, které se projeví až po čase. I zdánlivě primitivní systém eCall jednu takovou má. (Petr Miler)

Němci chtějí znovu prodávat nová auta v Rusku a už se na to chystají. VW shání zaměstnance, Kreml není proti
19. 11. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Propady prodejů v Číně, nejasnosti ohledně vývoje v USA a problémy v Evropě začínají automobilky jako Volkswagen, BMW či Mercedes bolet. Ve hře je tak návrat do Ruska, stačí zrušit dosavadní sankce. Analytik to předem vidí jako úspěch, Kreml s tím nemá problém. (Petr Prokopec)

Hertz po prodělání 31 miliard rozprodává další nechtěné elektromobily. Ceny začínají na 260 tisících, Tesly už koupíte za cenu Fabie
19. 11. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jak praví klasik: To, že můžete, ještě neznamená, že byste měli. Ale pokud opravdu chcete, možnost koupit si levná elektrická auta od Hertzu existuje. A ani ostatní prodejci před tím nemohou zavírat oči. (Petr Miler)

Americký nadšenec dal dohromady sbírku aut, jaká nemá obdoby, její královnou je legendární Tatra
18. 11. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Méně znalí mohou na první pohled nad kolekcí tohoto muže ohrnout nos, je plná aut relativně neznámých jmen. Jenže po chvilce povídání s ním dojdete k závěru, že přesně tohle vlastně chcete také. (Petr Prokopec)

Nové Audi A4 prodávané pod zavádějícím názvem A5 dostalo verzi, ve které vypadá dokonce jako A6
18. 11. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Ztrácíte se v tom? To nejste sami. Němci ale asi došli k závěru, že časy skoro automaticky srozumitelných jmen jednotlivých modelů i jejich pojetí jsou pryč a zákazníkům je třeba pořádně zamotat hlavy. (Petr Prokopec)

První majitel najel s nezničitelným Mercedesem 830 tisíc km, zastavila ho až srážka se zvířetem
18. 11. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Máte pocit, že jste si se svým autem užili dost, když jste s ním za pár let najeli 200 tisíc km? Majitel tohoto Mercedesu W212 by s vámi asi nesouhlasil, ujel toho ještě čtyřikrát víc. A jezdil by dál, kdyby mu cestu nezkřížila lesní zvěř. (Petr Miler)

Šéf BMW se ostře obul do zákazu spalovacích aut ze strany EU: „Autoprůmysl po něm bude poloviční,” říká a vysmívá se VW
18. 11. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nejspíš poslední soudný člověk mezi generálními řediteli evropských automobilek nechce zůstat potichu a dál varuje před tím, co přinese pokus řídit místní automobilový trh z Bruselu. Nepřímo se pak vysmál zjevnému pokrytectví a strategické mizérii konkurenčního Volkswagenu. (Petr Miler)

Volvo se po Polestaru zbavilo další automobilky vyrábějící jen elektromobily, výmluvnější krok si asi nejde představit
18. 11. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Řiď se tím, co dělají, ne tím, co říkají, praví jedna stará moudrost. Volvo léta říkalo, jak rychle přejde výlučně na elektromobily „bez jakýchkoli kdyby a ale”, nakonec to ale nedělá. A zbavuje se i svých dalších aktivit na tomto poli, teď už to platí také o jeho účasti na fungování Lynk and Co. (Petr Prokopec)

Mercedes poprvé ukázal nové CLA a je to smutné. Ani přidaná spalovací verze netěší, víc parády naděláte se Škodou
18. 11. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Mercedes se rozhodl nabídnout tohle auto ve dvou verzích, vybrat si ale můžete leda menší zlo. Elektrické provedení nic neřeší, nepřináší vůbec nic převratného, spalovací verze je pak vyloženě z nouze ctnost. Jak dlouho se dá s takovým směřováním přežít? (Petr Prokopec)

Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18. 11. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Písmena XX byla v Maranellu až do loňska zavazující, byly s nimi vždy spojovány jen vrcholné okruhové speciály postavené na základech silničních modelů. Jejich nalepení na sériový vůz tak nemohlo skončit dobře. Jenže realita je ještě horší, než by si kdo pomyslel. (Petr Prokopec)

Německé automobilky čeká další tvrdá rána, jejich zisky mohou klesnout o dalších až 15 procent
18. 11. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Smůla? Neštěstí v neštěstí? Prostě se to sešlo? Tak snadno se s tím vypořádat nejde. I když nepřízeň osudu hrála svou roli, Němci nemohou zastřít, že léta ignorovali jim nejbližší publikum a věřili, že jim hospodaření napraví aktivity jinde. Teď to přestává fungovat a najednou není z čeho brát. (Petr Miler)

Auto roku 2025 má sedmičku finalistů. Jsou skoro všichni na jedno brdo, anketu mohou rovnou přejmenovat
18. 11. 2024, 4:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Jedna velká nuda. I tak by šlo shrnout výběr sedmi aut, která se nadále ucházejí o titul COTY 2025. Písmeno C jako by už neznačilo „car”, je to spíš „crossover”. V záplavě různých variací na stejné téma se ale skví jeden vůz, kterému by zlaté vavříny aspoň nějak slušely. (Petr Prokopec)

Další majitel elektrického Porsche poznal, jak krutě ztrácí hodnotu, každý ujetý kilometr ho vyšel na 1 817 Kč
17. 11. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Z Prahy do Plzně je to po D5 asi 95 kilometrů. Dáte si to s elektrickým Porsche? Proč ne, bude to fajn a nenarazíte na problém, akorát vás to může přijít skoro na 173 tisíc Kč jen na ztrátě hodnoty auta. Tušíme, že najdete i výhodnější způsoby. (Petr Prokopec)

CR v testu strhal SUV vietnamského nudlového miliardáře, ani rok oprav z něj neudělal použitelný vůz
17. 11. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Mohutná kritika se na tohle auto snesla už loni, kdy se VinFast poprvé pokusil dobýt americký trh. Automobilka tehdy slíbila, že přistoupí k modifikacím, podle první recenze ale vůz stále nemá daleko ke šmejdu. (Petr Prokopec)

Číňané ukázali svůj vlastní VW ID.3. Stejně velké i podobně působící auto nabídnou o půl milionu levněji
17. 11. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to jen další připomenutí naprosté nekonkurenceschopnosti evropských automobilek v oblasti trhu, do které se téměř všechny ženou po hlavě. Jestliže už dosud německý elektromobil prodejně jen paběrkoval, teď to bude mít ještě složitější. (Petr Prokopec)

Mercedes, který má přežít i konec světa, není mýtus. Po povodních vyjel celý od bláta ze zatopené garáže, jako by se nic nestalo
17. 11. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Přijde vám přehnané tvrdit, že tohle auto nepotřebuje ke svému chodu víc než skoro cokoli, co půjde spálit? Že si vystačí dokonce bez alternátoru i v těch nejvíc polních podmínkách, jaké si lze představit? Pak vězte, že to přehnané není. A tohle auto je důkaz. (Petr Miler)

Porsche dál otáčí. Kde může, tam ponechá spalovací Macan v prodeji, dokud o něj lidé budou stát
17. 11. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je zjevné, že ani pokus s elektrifikací Macanu automobilce nevychází a nyní si může jen rvát vlasy z hlavy, že nepřišla s novým spalovacím provedením. O to dnes morálně už 10 let staré je totiž zjevně dál větší zájem, a tak se Porsche podle toho zachová. (Petr Miler)

Zaměstnanci VW kradou díly z fabrik firmy ve velkém. Jen letos jich vyhodil 708, největší „borci” rozkradli díly za 25 milionů
17. 11. 2024, 4:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
VW se evidentně snaží zefektivnit své fungování po všech stránkách. A ztráty v této oblasti mohou být opravdu velké - krást ve firmě je prý „extrémně snadné” a disciplinární opatření jen letos stihla skoro 3 000 lidí! (Petr Miler)

Jedna z nejspolehlivějších ojetin podle německých STK i v praxi obhájila svou čest, za výjimečnost si ale nechá zaplatit
16. 11. 2024, 14:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Už 30letá tovární záruka na prorezavění karoserie naznačuje cosi o sebevědomí automobilky, bilance tohoto Mercedesu ve statistikách TÜV je mimořádně dobrá. A velmi dobře se GLC jeví také v praxi, chybičky se přesto najdou. (Petr Prokopec)

Policie měla špatný týden, při pronásledování jí ujel řidič starého MPV i zjevně nepřipravený motorkář
16. 11. 2024, 13:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Policie samozřejmě nemá šanci dohnat všechny pronásledované, i když ráda předstírá opak. V některých případech je to i pochopitelné, řidiči beroucí do zaječích mohou mít velkou technickou převahu, mohou být lepší piloti, mohou lépe znát prostředí. Tady ale neplatilo snad nic z toho. (Petr Miler)

Původně jen elektrické auto už nachytali se spalovacím motorem, příchod této verze vážně musí být na spadnutí
16. 11. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Automobilka byla dosud známá hlavně svými osmiválcovými muscle cars, po jejich konci ale Dodge jen paběrkuje. Jeho spásou měl být elektrický Charger, nakonec mu byla slíbena i spalovací verze. Teď byl její příchod urychlen a už jí testuje. (Petr Prokopec)

Bugatti se vrátilo k překonávání rychlostních rekordů. Aby ho dosáhlo muselo si půjčit auto od vlastního zákazníka
16. 11. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Francouzská automobilka byla na tomto poli daleko před celým světem, pak ale začala svou nadvládu ztrácet a před 5 roky oznámila, že se o další rekordy pokoušet nebude. Situace se patrně s novým vedením změnila, ještě zajímavější ale, co novému zápisu předcházelo. (Petr Prokopec)

Šéf automobilky si hraje na Muska tím, že spí na podlaze ve firmě, kupcům jeho „Porsche za cenu Octavie” zatím selhávají brzdy
16. 11. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Existuje výmluvnější projev toho, že si tu někdo hraje na někoho, kým není, zatímco vyrábí auta hrající si na něco, čím nejsou? V této kombinaci si to snad ani neumíme představit. (Petr Prokopec)

 Starší >  Nejstarší >>

Vrátit se nahoru