Autoforum.cz

Šéf automobilky si hraje na Muska tím, že spí na podlaze ve firmě, kupcům jeho „Porsche za cenu Octavie” zatím selhávají brzdy
16. 11. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Existuje výmluvnější projev toho, že si tu někdo hraje na někoho, kým není, zatímco vyrábí auta hrající si na něco, čím nejsou? V této kombinaci si to snad ani neumíme představit. (Petr Prokopec)

Majitelé čtyř superaut za 180 milionů se jeli na podzim projet do hor, nabourali jeden do druhého v namrzlém klesání
16. 11. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
„Vy jste ale hlavičky,” mohli dotyčným bez okolků říct přivolaní policisté. Zkoušet za současného počasí řádit s podobnými auty v horách zní opravdu chytře, podle toho to dopadlo. (Petr Miler)

Italové vyvíjí nový motor V12, jaký naposledy použilo Bugatti. Má mít 2 000 koní, poprvé se předvedl v akci
15. 11. 2024, 15:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Vývoj nových spalovacích motorů neustal, někteří se dál snaží dostat z moderně postavených jednotek jinak známých koncepcí co nejvíc. Italská firma Giamaro Automobili patří mezi ně. (Petr Prokopec)

Ani Američané nechápou, jak může Mercedes chtít 3 miliony za čtyřválcové auto. A to je u nich o něco levnější
15. 11. 2024, 14:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Když autu, které léta definoval mimo jiné objemný osmiválcový motor, najednou nadělíte poloviční jednotku, nemůžete čekat nadšení. Mercedes to udělal a jeho základní AMG GT najednou nedává smysl, zvlášť při své ceně. (Petr Prokopec)

Šéf Bugatti a Rimacu ukázal své auto pro denní ježdění, něco takového by si jiný vrcholný manažer nedovolil
15. 11. 2024, 13:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to facka do tváře v podstatě všem krom těch, kteří auty žijí od rána do večera. Mate Rimac si ve své pozici a se svými prostředky může dovolit jezdit prakticky čímkoli z těch nejlepších aut světa posledních let, on ale sedlá víc jak dvě dekády starý bavorák. (Petr Miler)

VW uprostřed vlastní krize nasypal dalších 19 miliard do firmy, která sama prodělává skoro 1 milion na každém autě
15. 11. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Vypadá to, že si Němci ze školy správně pamatují, že když spolu vynásobíte dvě záporná čísla, dostanete číslo kladné. To je fajn, inteligentní přístup k řízení podnikatelských aktivit v automobilovém světě chce ale o trochu víc než to. (Petr Prokopec)

Jaguar poprvé ukázal auto, které ho má za dva roky vrátit na výsluní. Je to jako sebevražda v přímém přenosu
15. 11. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nečekali jsme zázraky, ale tohle je ještě mnohem míň, než jsme si v nejhorším případě dokázali představit. Však žádné současné auto stejného ražení dnes není úspěšné, dokonce ani od Porsche nebo Tesly. Tak proč by měl s elektrickým sedanem zabodovat zrovna Jaguar? (Petr Prokopec)

Čínský supersport má 1 300 koní a rozjede se až na 392 km/h, na okruhu ale nevyrovná ani „americkej kýbl” za poloviční cenu
15. 11. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Pochopitelně je třeba zatleskat každému, kdo stvoří silniční auto schopné zvládat jezdit skoro čtyřstovkou. Jenže když se má pohybovat jinak než v přímém směru, rázem leze na povrch spíš jeho marnost. (Petr Prokopec)

Tak to začíná: 150 lidí vtrhlo na jednání vedení poté, co VW definitivně potvrdil uzavření první továrny
15. 11. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Už není cesty zpět, už neexistuje jiná alternativa. Hledání potenciálního kupce celé fabriky skončilo neúspěchem a 3 000 zaměstnanců k poslednímu únorovému dnu roku 2025 prostě skončí. S továrnou Audi v Belgii je amen a lidé se s tím odmítají smířit. (Petr Miler)

Hertz po tragickém kvartálu rozprodává dalších 30 tisíc elektrických aut, pro trh s nimi to bude těžká rána
15. 11. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Ani všechny dosavadní výprodeje nepomohly vyřešit největší současný problém slavné autopůjčovny, a tak musí přistoupit k dalšímu, ještě většímu. Pikantní na celé situaci je, že firma tím v podstatě sama přiživuje to, co ji táhne ke dnu, ale má dnes na výběr? (Petr Miler)

Tušíte, jak nízko padly ceny supersportovního Mercedesu–AMG GT? Nejlevnější kusy dnes koupíte za míň než dražší škodovky
14. 11. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
„Od 4 999 720 Kč,” dočtete se dnes na webu Mercedesu, pokud dnes zatoužíte po tomhle autě jako novém s motorem V8. Snad ještě lepší předchůdce s tou samou jednotkou, skutečný supersport na dedikované platformě, je přesto jako ojetina k mání i za míň jak třetinovou sumu. (Petr Miler)

Volvo dokonalo obrat. Spalovací auta ponechá v nabídce tak dlouho, dokud o ně bude zájem
14. 11. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to nekonečně směšné, ale co jiného se dalo čekat? Automobilka, která hlásala, že skončí se spalovacími auty k pevně danému datu „bez ohledu na trh”, jim najednou slibuje věrnost pomalu na věčnost, alespoň v případě modelu XC90. (Petr Prokopec)

Znovuzrozená ikona Mercedesu od zakladatele AMG se ukázala doslova nahá. Už je jasné, proč je tak drahá
14. 11. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Přijde vám minimálně 18 milionů korun za auto jako z muzea jako trochu silná káva? Chápeme, nové dílo dílo Hanse Wernera Aufrechta je ale vážně něco, a tak se nedivíme ani tomu, že má mít skoro vyprodáno. (Petr Prokopec)

Peugeot chtěl ukázal použitelnost elektromobilu a vydal se s ním na 1 000 km dlouhou cestu, dokázal pravý opak
14. 11. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je nutně hořce úsměvné, když se zuby nehty pokoušíte dokázat, že něco jde, sami při tom ale zjistíte, že to vlastně nejde. Přesto se ale výsledkem pochlubíte, čímž celé věci dáte korunu. Přesně to se „povedlo” Peugeotu. (Petr Prokopec)

Vedení koncernu VW říká, že „nová” značka AUDI přivede k Audi lidi, kteří by si ho jinak nekoupili. Jak?
14. 11. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Vážně si někdo myslí, že použití kapitálkami napsané značky Audi znamená takové odlišení, že přiláká nové kupce? Máme pocit, že celý taneček okolo uvedení této „nové značky” jen ukazuje, jak moc mimo realitu dnes management některých automobilek je. (Petr Prokopec)

„Elektromobil není řešení pro všechny, diesel může být nejlepší,” říká šéf BMW. V lednu všem ukáže budoucnost nafty
14. 11. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Snad poslední skutečný byznysmen mezi šéfy velkých evropských automobilek dál odmítá položit vyhlídky jím řízené firmy na oltář vlhkých snů a zbožných přání. Podle toho budou vypadat i další kroky firmy, sám dál věří v budoucnost nafty v její syntetické podobě. (Petr Prokopec)

Lewis Hamilton přiznal, že přestal kupovat drahá moderní auta, raději investuje do děl černých umělců
14. 11. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Umění černých umělců nerozumíme a ani se o to nebudeme pokoušet, sedminásobný šampion Formule 1 ale říká také to, že dává přednost klasickým autům pro emoce, které v něm dokážou vyvolat. A tomu rozumíme velmi dobře. (Petr Miler)

Ford pro nezájem omezil výrobu svých elektrických novinek, sotva je začal prodávat. Zaměstnanci budou dva týdny z měsíce doma
14. 11. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Kdo to jen mohl čekat? Ford bez rozmyslu hodil na trh hned dva modely, o které ho nežádal prakticky nikdo. A teď se diví, že je skoro nikdo nekupuje ani ve chvíli, kdy čerstvě vstoupily do prodeje. (Petr Miler)

První elektrické Porsche přivádí majitele k zoufalství. Padá na ceně tak brutálně, že brzy klesne pod hranici 1 milionu Kč
13. 11. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle je auto, které se dnes v Česku ve stejné verzi prodává od 3 112 003 Kč v úplném základu. Po pár letech a desítkách tisíc km může stát i skoro třetinu a nedá se prodat. Majitel už slevil přes 300 tisíc korun a zřejmě bude muset jít ještě níž. (Petr Miler)

Vůbec poslední vyrobený vyrobený kus prvního silničního závoďáku jde do aukce. Je přesně tak „hustý”, jak vypadá
13. 11. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Je to jedna z největších automobilových legend a skutečný zakladatel celého segmentu. Za pár dnů se bude dražit ten poslední v řadě, který navíc zdobí neobvyklý červený lak. Tento Gullwing vypadá skvěle a na jeho pořízení bude stačit drobnost - možná i míň než 100 milionů korun. (Petr Prokopec)

Nejméně ve třech zemích zakázali elektromobilům vjezd na závodní dráhu, je to další místo, kam už nesmí
13. 11. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Někteří to označují za účelové rozhodnutí mající zabránit stavění spalovacích aut do špatného světla, jiní za racionální ochranu před řadou rizik, která jsou s těmito auty spojena. Autoři omezení je konkrétně jmenují. (Petr Prokopec)

Mazda klidně pustí do výroby sedan s motorem V6 a pohonem zadních kol, její jedinou podmínku musíte splnit vy
13. 11. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Když už nic jiného, musíme kvitovat, že Japonci v tomto ohledu jednají narovinu. Nástupci Mazdy 6 s ještě lákavější technikou se nebrání, nejdřív jim ale musíte dát najevo, že jste přestali v takové míře prahnout jen po SUV. (Petr Prokopec)

Situace v Německu zašla tak daleko, že dodavatelé elektřiny začali rozebírat existující dobíjecí stanice
13. 11. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tomu se říká expanze infrastruktury. Dodavatel elektřiny z nám blízkého Cvikova oznámil, že zruší 18 z jím provozovaných dobíjecích stanic, většina zmizí už letos. Impulsem v pozadí se stala nová legální omezení, hlavní problém ale tkví v tom, že se nikomu jinému nevyplatí je dál provozovat. (Petr Miler)

Ruský trh s auty je už druhý největší v Evropě a první místo má na dostřel, Japonci ruší část sankcí
13. 11. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Znovu se musíme ptát, proč si téměř všechny „západní” mocnosti do Ruska zavřely dveře. Zemi tím neoslabí, jejich místo převzali jiní a zejména strádající evropské automobilky mají o významné odbytiště míň. Japonci už se na to jen nečinně dívat nechtějí. (Petr Prokopec)

Zvolení Trumpa je další tragédií hlavně pro Audi, řada špatných rozhodnutí ho vážně může přivést na hranici bankrotu
13. 11. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Z automobilových firem se v posledních letech vydal riskantní cestou kdekdo, málokdo ale se svým osudem hazardoval tak moc jako Audi. To ztrácí Evropu kvůli zanedbané nabídce, je příliš závislé na Číně, kde ztrácí , a teď může přijít i o USA z ještě jiného důvodu. (Petr Miler)

Nesmyslná sázka na elektrická auta poslala Hertz do hlubokých ztrát. Prodělal 31 miliard za kvartál, loni byl 15 miliard v plusu
13. 11. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Asi nejslavnější autopůjčovna světa svého času zcela ztratila smysl pro byznys podobně jako mnozí výrobci aut. Svou budoucnost viděla jen v elektrických vozech, i když to nedávalo žádný smysl a zkušení ji od toho zrazovali. Teď si musí dojíst, co si kdysi sama nadrobila. (Petr Miler)

Už zaříznutý stylový kombík Mini je levnou cestou k draze vypadajícímu autu, kupodivu i vydrží
12. 11. 2024, 16:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Tohle stvoření nejenže má kukadla jako zrcadla, ale dokonce i leccos pobere a ke všemu vydrží. Čekali byste, že bude jako stylovka drahé? Ani omylem, jeho ceny padají k zemi jako hrušky na podzim, a to i v jeho úplně poslední generaci. (Petr Prokopec)

Povinné prodeje elektromobilů nejde splnit, lidé je nechtějí, říká Toyota. I v Kalifornii se jejich podíl přes všechno ohýbání marně sápe k 25 %
12. 11. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Musela to být znovu japonská automobilka, která otevřeně řekla to, co každý soudný člověk dávno vidí. Ani nejbohatší stát Ameriky se po letech snah vnutit elektrická auta všem nedostal do situace, kdy by mohl realisticky pomýšlet na brzký zákaz všech ostatních typů automobilů. (Petr Prokopec)

Suzuki dokazuje, že i dnes lze nabídnout bezpečné moderní auto za míň jak 200 tisíc Kč, ne však v EU
12. 11. 2024, 13:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Situace v Česku je dnes tak tristní, že za 200 tisíc už nedostanete víc než půlku nové Fabie. Musí to tak být? Samozřejmě ne, nový Dzire od Suzuki ani 200 tisíc nestojí. A přesto jde o bezpečné moderní auto, které byste mohli chtít. (Petr Prokopec)

Dosud jen elektrický Charger dostane spalovací verzi dřív, než Dodge plánoval, reaguje tak na výsledky voleb
12. 11. 2024, 12:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Automobilovým průmyslem obecně spíš nečekané vítězství Donalda Trumpa v amerických prezidentských volbách už začíná měnit strategie jednotlivých firem. A koncern Stellantis nemůže být výjimkou. Po sázce na elektromobily zejména v Americe strádal, teď už nemusí brát na politiku větší ohledy. (Petr Prokopec)

Asi největší propadák aut vyšší třídy dodnes nikdo nechce, i málo jetý po 1. majiteli stojí směšné peníze
12. 11. 2024, 10:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Nenechte se mýlit, tohle bývalo auto s milionovými cenovkami, které nebylo zdaleka tak špatné, jak vypadalo. Co z jeho hodnoty zbylo po desítkách tisíc km v rukou jediného majitele? Skoro nic, Signum od Opelu byl zjevně moc velkou ránou mimo terč. (Petr Miler)

U Lotusu je zle. Prodává zlomek plánovaných aut a prodělává miliardy, stovky lidí dostanou padáka
12. 11. 2024, 9:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
A je to jen začátek cesty, po které může britská automobilka dokráčet do ještě smutnějších končin, než do jakých aktuálně míří. Stovky vyhazovů mohou znít banálně, Lotus ale není žádný moloch, a tak se jedná o 12 procent všech pracovních míst ve firmě. (Petr Prokopec)

„Horst Fuchs v sukních” ve svých 84 letech ve vysoké rychlosti nezvládl nové Ferrari, skončilo na střeše
12. 11. 2024, 7:30 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Ženy tuto dámu znát mohou, většině mužů zřejmě jméno Brigitte Lund-Arnold nic neřekne. Je to ale německá královna teleshoppingu, takový Horst Fuchs v sukních, která si svými aktivitami vydělala i na rozsáhlou sbírku Ferrari. Teď má o jedno míň. (Petr Miler)

Elektrické Mercedesy jsou takové fiasko, že na ně v USA musí dávat až 360 tisíc slevu, 180 tisíc leasingový bonus a dalších 70 tisíc Kč pro dealery
12. 11. 2024, 6:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Počítáte správně, jde celkem až o 610 tisíc Kč dolů z ceníkové ceny na jedno jediné auto. A to je třeba dodat, že ona ceníková cena je sama o sobě nižší než u nás. Prodeje jsou přesto mizerné a v průběhu roku jen dál klesají. (Petr Miler)

Manažer Rivianu říká, že tlačítka v autě jsou chybou, ne vlastností. Asi s žádným nikdy nejel
11. 11. 2024, 15:00 | Hodnocení: Hodnocení: 0,000
Softwarový šéf značky svým novým prohlášením jen potvrdil, že mu chybí kontakt s realitou a možná i se samotnými auty. A i kdyby ne, zákazníci opakovaně najevo, že pro nejpoužívanější věci chtějí neprůstřelné ovládání. Nebylo by lepší jim naslouchat než utrácet miliardy za nechtěné? (Petr Prokopec)

">< Novější   
<< Nejnovější   Starší >  Nejstarší >>

Vrátit se nahoru